Ik zie dat Arabische en islamitische landen veel groeipotentieel hebben


Review (C-date.nl)

Casual datingsite C-date is een bekende matchmaker op de Nederlandse datingmarkt voor mensen die op zoek zijn naar vrijblijvende, erotische dates. C-date is een erg vrouwvriendelijke casual datingsite en het matchmaking systeem en de openhartige vragenlijst zorgen ervoor dat je zelf haast geen tijd kwijt bent bij het zoeken naar een casual date. Voor onze interviewserie “CEO of Love” heeft Heinz Laumann, Founder van C-date, vragen beantwoord over de toekomst en opkomende trends van online en casual dating. 

Dating-Experts: Meneer Laumann, hartelijk dank dat u mee wilt doen aan onze interviewserie “CEO of Love”.

Waarom zouden mensen zich bij C-date moeten aanmelden? Wat is er uniek en speciaal aan? Hoe zorgt u ervoor dat u de groei van uw bedrijf kunt blijven stimuleren ondanks de zeer competitieve markt (wat zijn bijvoorbeeld uw jaarlijkse marketing uitgaven en kanalen)?

Heinz Laumann: Ons grootste voordeel tegenover onze concurrentie, is de openhartige en eerlijke vragenlijst die onze klanten bij hun aanmelding invullen. Veel van onze concurrenten verstoppen zich achter sociaal demografische vragen, maar onze registratie richt zich echt op het aan het licht brengen van erotische fantasieën en interne verlangens. De resultaten zijn goede matching van zaken die er echt toe doen en erg tevreden gebruikers.

Dating-Experts: De Online/Mobile Dating industrie voorziet mensen van veel mogelijkheden. Denkt u dat deze industrie invloed heeft gehad op hoe mensen in de laatste 10-15 jaar over relaties zijn gaan denken? Ruilen ze sneller de ene relatie voor een andere in, vergeleken met de tijd voordat online/mobiel daten bestond? Is dit een goede ontwikkeling?

Heinz Laumann: Ik geloof dat onze maatschappij zich, zo niet in de laatste vijftien, dan in ieder geval in de laatste 50 jaar, veel is veranderd. Onze houding is erg veranderd sinds de zestiger jaren, toen het beeld van Ursual Andress (in James Bond film “Dr. No”) in een strakke witte bikini uit de zee kwam wandelen, nog een berucht schandaal ontketende.

We zijn sindsdien gewend geraakt aan erotische afbeeldingen en daarnaast zijn wij veranderd in hoe wij zelf naar onze eigen erotiek kijken en er mee omgaan. Mensen hoeven niet meer het licht uit te doen wanneer ze seks hebben, om zo maar te zeggen. In plaats daarvan zijn seks en erotiek onderdeel geworden van ons dagelijks leven en niet, zoals de katholieke kerk ons zou willen doen geloven, alleen bedoeld voor voortplanting.

Mensen zijn ook van houding veranderd tegenover relaties en zijn nu eerder bereid om van partners te wisselen. Dit is erg gezond. Mensen blijven niet meer zo gauw steken in lange disfunctionele relaties, maar doorbreken juist dit patroon en hebben hierdoor de mogelijkheid om gelukkiger te leven dan vroeger.

Mensen trouwen nu ook veel later en veel mensen leven tien of vijftien jaar als ‘singles’ voordat zij besluiten om als getrouwd stel door het leven te gaan. Dit betekent niet dat zij geen seksueel leven hebben, maar eerder dat zij meer relaties hebben en meer seksuele contacten zoeken.

Deze veranderingen associëren wij met Westerse landen, maar deze dingen gebeuren overal ter wereld, echter op verschillende tempo’s. Veel Arabische en islamitische landen hebben bijvoorbeeld een erg conservatieve houding tegenover erotiek, maar zij beginnen de vrijheid die westerse landen hebben te zien en beginnen zich daarom ook in die richting te bewegen. Ik zie daarom dat Arabische en islamitische landen veel groeipotentieel hebben.

Dating-Experts: Denkt u dat online dating in de laatste jaren geseksualiseerder is geworden, sinds het is overgeschakeld naar smartphones als medium? Hebben apps zoals Tinder casual dating mainstream gemaakt – zelfs voor vrouwen? En zo ja, denkt u dat deze trend zich zal voortzetten, of zal serieus matchmaken een comeback maken?

Heinz Laumann: Ik denk dat mobile dating online dating op het gebied van snelheid heeft veranderd. Je hebt veel sneller toegang tot mensen, maar de ervaring is oppervlakkiger. Tinder is als het lopen door een grote mensenmassa, maar het is veel werk om handmatig iedereen te leren kennen en er achter te komen wie goed bij je past. Als je met iedereen op Tinder een date zou hebben, dan heb je gemakkelijk 365 dates per jaar, maar dat zou natuurlijk erg veel werk en erg duur zijn. Op deze manier hebben diensten als Tinder niet de verwachtte meerwaarde die verwacht wordt van een datingsite.

Het is een kwestie van klasse versus massa. Veel mensen hebben liever minder matches, maar wel van goede kwaliteit, dan honderden toevallige matches, en in de toekomst is het erg waarschijnlijk dat velen terug zullen willen keren naar diensten die het werk voor hen doen.

Toenemende vrouwelijk participatie in casual dating is niet iets dat begon met Tinder. Sinds 2008 hebben wij een toename in de vrouwelijke ratio gezien. C-date biedt vrouwen anonimiteit die zij op publieke apps niet kunnen krijgen. Wij zijn heel voorzichtig met wie wat kan zien op C-date en vrouwen blijven de controle houden over wanneer andere gebruikers hun foto’s of andere persoonlijke details kunnen zien. Dit zorgt ervoor dat vrouwen zich comfortabeler voelen en het is een van de redenen dat veel vrouwen C-date aan andere vrouwen aanraden.

Dating-Experts: Gebruikt u en analyseert u gebruikersdata of gebruikersgedrag om matching te verbeteren en efficiënter te maken? Kunt u een aantal voorbeelden noemen?

Heinz Laumann: Natuurlijk zijn wij een erg data-gedreven bedrijf. Wij kijken naar alle aspecten van het gedrag van onze gebruikers, vooral indicatoren van hun activiteit. Met een puntensysteem identificeren wij onze meest actieve leden, koppelen deze mensen aan elkaar, en verbeteren zo in hoge mate de kwaliteit van de interacties voor onze trouwste klanten. Dit is maar een voorbeeld, maar data mining voor productverbeteringen is een dagelijkse taak voor ons. Bij C-date noemen wij dit ons Constant Learning System (CLS).

Dating-Experts: Wat zal volgens u in de nabije toekomst bij matchmaking de populairste trend worden op het gebied van datagebruik? Wat zullen de datingdiensten in 3-5 jaar kunnen doen dat nu nog niet mogelijk is?

Heinz Laumann: Ik geloof niet in een totaal transparante gebruiker. Ik denk niet dat iemand dat überhaupt zou willen. Het is niet nodig om dieper in de data te duiken om iemand met een perfecte match te koppelen. Ten slotte hebben wij al uitstekende matchingsystemen en de computer kan niet alles doen. De laatste stap van het vinden van de perfecte match zal altijd afhankelijk zijn van menselijke interacties.

Natuurlijk zijn er een aantal nieuwe functies ingevoerd die het matchen beter maken. Maar daar moet het ook stoppen. Mensen willen door datingsites niet te gedetailleerd gescreend worden. Datingsites bestaan gedeeltelijk omdat zij anonimiteit bieden. Anders zouden wij allemaal Facebook kunnen gebruiken om te daten en onszelf kunnen taggen als “zoekend naar een vriendin” of “op zoek naar casual seks”.

Dus is er over vijf jaar een datagedreven product dat wij vandaag niet kunnen leveren? Nee, ik denk het niet, al helemaal niet op een transformerende manier.

Dating-Experts: Gedurende de laatste paar jaren zijn gratis dating apps erg populair geworden, vooral Tinder. Vindt u dat gratis apps schadelijk zijn voor de marktwaarde? Of helpen zij juist huidige marktprijzen te herdefiniëren?

Heinz Laumann: Al deze websites zullen op termijn beginnen te veranderen. Wij kunnen dit al zien met Tinder en Plenty of Fish, die een betaalde premium service gaan bieden. Er zijn veel gratis sites en apps die een deel van het marktaandeel willen hebben, maar uiteindelijk zal de financiering tot stilstand komen. Het is fantastisch dat mensen dit doen en wij kunnen leren van de innovaties die ermee gepaard gaan, maar uiteindelijk kunnen de meeste datingsites niet alleen van reclame-inkomsten leven.

Dating-Experts: Hebt u het idee dat ‘wearables’ zoals smart watches de manier waarop mensen van online dating gebruik maken zullen veranderen, zoals ook smartphones dat hebben gedaan?

Heinz Laumann: Nee, ik denk niet dat zij online dating zullen veranderen zoals smartphones dat hebben gedaan. Ik zie wearables niet als dingen die grote hoeveelheden data kunnen verzamelen waar gebruikers het ook nog mee eens zijn. Zoals ik al eerder zei, mensen willen niet dat soort transparante gebruikers worden. Ik persoonlijk zou een service nooit toestaan om data van een wearable device op deze manier te uploaden. Dat is te persoonlijk.

Ook is de grootte van het scherm belangrijk. Ik denk niet dat wij in de toekomst lettergrootte 1 beter kunnen lezen dan nu. En je zult lettergrootte 1 nodig hebben om gedetailleerde informatie op een horloge groot scherm te kunnen te kunnen plaatsen. Mochten hologrammen realiteit worden, dan zou dit kunnen veranderen, maar dat zal nog wel een aantal jaartjes duren.

Dating-Experts: Bent u bezig met het maken van een mobiele versie van C-date voor de Apple watch of andere ‘wearables’?

Heinz Laumann: Nee, op het moment niet.

Dating-Experts: Wat zijn de belangrijkste succesfactoren die overwogen moeten worden om ervoor te zorgen dat uw datingservice ook over 10 jaar een grote speler zal zijn?

Heinz Laumann: Interne bedrijfsorganisatie en cultuur zijn cruciale onderdelen. Elk deel van de organisatie moet gefocust, flexibel en innovatief zijn binnen het specifieke veld, maar ook succesvol samenwerken, net als een goed geoliede machine. Goede interne culturen en structuren leiden tot het soort innovatief denken dat ons een neuslengte voorsprong kan geven op de concurrentie.

Productinformatie: 
C-date.nl / Review
8

C-date is een stijlvolle casual dating website bedoelt voor mensen die graag daten zonder dat er per se een vaste relatie uit voort moet komen. Deze site is vooral voor vrouwen een goede optie.


In het kort

Product: C-date.nl - Review
Beoordeeld door de redactie van: Dating-Experts.nl
Testresultaat: 8 / 10

Further Articles

Title: Ik zie dat Arabische en islamitische landen veel groeipotentieel hebben

Product: : C-date.nl - Review

Zo zeg je op bij C-date Heb je een interessant mens op C-date of in het dagelijks leven gevonden en ben je daarom klaar met C-date? In dat geval van harte gefeliciteerd en veel succes met je date... (read more)

<p><h2>Inloggen op C-date</h2><p/> <p>Bij C-date en  bij online dating sites in het algemeen moet je uitkijken dat je niet per ongeluk nog een nieuw profiel aanmaakt in... (read more)

Inloggen op C-date Bij C-date en bij online dating sites in het algemeen moet je uitkijken dat je niet per ongeluk nog een nieuw profiel aanmaakt in plaats van dat je inlogt. Het is daarom van... (read more)

Wat zijn de prijzen van C-date? Heb je interesse in C-date, maar wil je eerst weten wat de kosten zijn? Dan kun je hier een opsomming vinden van de prijzen voor een C-date abonnement: 3 Maanden... (read more)

  Wat is er bij C-date gratis en waarvoor heb ik een betaald lidmaatschap nodig?   Bij C-date kun je jezelf gratis aanmelden, maar niet van alle opties gebruik maken. Om deze opties te gebruiken... (read more)